Logo Pesah
Pizza App Logo

הורדת אפליקציה למבצעים והטבות בלעדיות

כיצד משפיעה הבחירה בחומרי הגלם על הצלחתה של רשת פיצה האט בארץ ובעולם?

30.5.21

צילום: כיצד משפיעה הבחירה בחומרי הגלם על הצלחתה של רשת פיצה האט בארץ ובעולם

בחירה של חומרי גלם איכותיים היא אחת הסוגיות היומיומיות עמן מתמודדים מסעדנים ובעלי עסקי מזון ברחבי העולם כולו. בין אם מדובר במסעדת גורמה או בדוכן מזון מהיר, בחירה נכונה של חומרי גלם עושה את ההבדל שמתבטא במגוון דרכים חוץ מהטעם.

אפשר לומר שלבחירה בחומרי גלם כאלה ואחרים משקל רב באשר לאופן שבו עסק מתחום המזון נתפס בקרב הלקוחות. כשמדובר בלקוחות אניני טעם, יש לכך חשיבות מכרעת שמשפיעה על תדמית העסק והיכולת שלו לשרוד את מבחן הזמן שעסקי מזון רבים מדי מצליחים לצלוח.

על המוצרים הזמינים בשוק ושמירה על הטעם המוכר של המותג שלך

מבחר ענק של חומרי גלם כמו ירקות, פירות ודגה נחשבים למוצרים עונתיים, ואף על פי שאפשר למצוא עגבניות בכל ימות השנה בכל ירקניה או סניף של רשתות השיווק, הבחירה בסוג עגבנייה כזה או אחר עשויים לגרום לשינויים בטעם, במרקם ובצבע של המנה.

אחת מההבטחות שהמותג מעניק לקהל הלקוחות שלו הוא העקביות- בטעם, בגודל המנה, בנראות, בזמן ההכנה ובכל קריטריון אחר. מותג מצליח שמצליח לשמור על עקביות יוצר בקרב קהל הלקוחות שלו אמון, אך לצדו גם ציפייה. בניית האמון הנה חיונית לצורך שימור הלקוח, אך הציפייה שנגזרת מכך עלולה להיות אתגר לא קטן עבור מי שעומד מאחורי השירות והמנה שמגיעה אל הלקוח.

בחירה מושכלת של חומרי גלם מאפשרת לעסק מזון לספק את המנה המוכרת בטעמה האהוב והמוכר לאורך כל ימות השנה, מה שמבטיח שלקוח שאהב את המנה ייהנה ממנה שוב ושוב בכל פעם כשיזמין אותה ומערכת היחסים שלו עם המותג תתחזק.

על הבחירה במוצרים איכותיים והבטחת דריסת הרגל של המותג שלך

זה לא סוד שעסקי המזון הם בין העסקים הקשים ביותר לניהול ולתפעול בתחום העסקים הקטנים, ושהסיכוי להניב מהם פירות ולהצליח אינו מרשים. עסקי מזון מהיר נפתחים ונסגרים במהירות, ומידי שנה ניתן לראות מבחר שיפודיות, פיצריות, ואפילו מסעדות שקמות ונופלות או עוברות ידיים. אחת הסיבות לכך היא בחירה לא נכונה של חומרי גלם, שנועדה לייצר מנות במחיר אטרקטיבי וליהנות מפלח שוק רחב מאוד. עסקי מזון שלא שמים את הדגש על חומרי גלם איכותיים, קהל הלקוחות שלהם אינו נאמן, ובמיוחד לאור העובדה שחומרי הגלם שלהם אינם איכותיים מספיק בכדי לייצר בידול בטעם ובאיכות המנות שהם מגישים.

העובדה שיש מותגים וותיקים שמצליחים לייצר הצלחה באופן עקבי אמנם לא תלויה בחומרי הגלם בלבד, אך לחומרי הגלם יש חלק חיוני בתצרף ההצלחה העסקית. הבידול בטעם, ההבטחה הקולינרית ללקוח והבחירה לתת ללקוח את הטוב ביותר, גם אם זה עולה למסעדן יותר. הבטחה זו, מאפשרת לעסק דריסת רגל שתאפשר לו להישאר לאורך זמן ולהיות שונה מכל עסק מזון זמני שקם ונסגר.

אם כך, ההקפדה על שימוש בחומרי גלם איכותיים נושאת בתוכה את ההבטחה של המותג, שהוא כאן כדי לרוץ למרחק ולא לגזור קופה על קהל הלקוחות שרק מחפש למלא את הבטן המקרקרת.

על הבחירה בחומרי גלם איכותיים והאחריות לבריאות הלקוח

מרבית חומרי הגלם המתועשים אינם נושאים עמם הבטחת איכות מבחינת ההרכב התזונתי שלהם, ורבים מן המסעדנים, ובעלי העסקים בתחום המזון המהיר בפרט, מחפשים כל הזמן דרכים לייעל את שיטות העבודה, לקצר את זמני העבודה ולקצר תהליכים על מנת לספק את המנות מהר יותר ללקוח.

אף על פי שההתרחקות מחומרי הגלם הבסיסיים חוסכת למסעדן זמן, כוח אדם ועבודה, היא עלולה להיות פחות בריאה ללקוח, בעיקר מכיוון שמוצרי מזון מתועשים מכילים הרבה מאוד מרכיבים שאינם חיוניים לבריאותנו כמו חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, מלחים, חומצות, ממתיקים מלאכותיים, מוצרים אלרגניים ועוד, מה שמונע מהמסעדן לתת מענה הולם לאנשים שסובלים מרגישויות למזונות שונים, ובכך גורם לו לפספס פלח שוק גדול.

עסקי מזון קטנים לא תמיד יכולים להרשות לעצמם לייצר את כל פריטי המזון במקום, ולכן מזמינים רטבים, בצקים ומרכיבי מזון נוספים, שחוסכים להם מקום אחסון לחומרי גלם, זמן עבודה, כוח אדם וגם לא מצריכים מהם ידע קולינרי נרחב. לעומתם, רשתות מוכרות וגדולות נוקטות בגישה אחרת, שנובעת מהעובדה שהם גדולים מספיק להרשות זאת לעצמם, ועל ידי ייצור עצמי של מוצרי מזון ואספקה רשתית לכל סניפי הרשת, הן מצליחות גם ליצור את ההבטחה לטעם המוכר והידוע וגם את ההקפדה על חומרי גלם איכותיים שמיטיבים עם המנה ועם הלקוח.

על השינוע והאחסון של חומרי הגלם בעסקי המזון המהיר

הלקוח הממוצע לא מקדיש מחשבה למה שחומרי הגלם עברו עד שהגיעו אל הצלחת שלו בצורת המנה שהזמין, אך למעשה כל מרכיבי המנה עוברים תחנות רבות עד הגיען לבית העסק ועל מנת להבטיח שחומרי הגלם שבהם מכינים את המזון הנם הטובים ביותר, חשוב להקפיד על שינוע, אחסון וטיפול נכון.

אף על פי שבעל העסק אינו אחראי על השינוע של חומרי הגלם, הוא תמיד שואף לקבל אותם טריים ככל שניתן. על כן חשוב לוודא שמוצרים שדורשים קירור מגיעים באמצעות רכב עם קירור ולוודא שהם אכן קרים בהגיעם. חשוב מאוד לא להעמידם מחוץ לקירור יותר מכפי שנחוץ לצורך בדיקה ושהם מגיעים שלמים וללא פגמים.

מהרגע שהגיעו חומרי הגלם אל בית העסק יש לדאוג לאחסון נכון, הן מבחינת הטמפרטורה הרצויה למוצרים והן מבחינת החשיפה לאור או לשמש. כמו כן, חשוב לאחסן את חומרי הגלם במקום מאוורר, נקי ומחוטא ובצורה מסודרת שמבטיחה שהמוצרים לא ייפגמו.

אריזות מזון פתוחות חשוב לאחסן בקופסאות סגורות ושקופות עם ציון תאריך פתיחת האריזה.

אז מה הסוד של הפיצות הטובות בעולם עם ההבטחה למוצר המושלם

טיול קולינרי בשווקים, בדוכני מזון מהיר ובמבחר מסעדות ברחבי הארץ ובעולם מוכיח, שמה שהכי אותנטי נשאר ואינו תלוי ברוח התקופה, ובסיסו בחומרי הגלם האיכותיים ששומרים על הנוסטלגיה ומייצרים חוויה של טעם בלתי נשכח.

גם בפיצה האט מקפידים על המסורת- גבינת מוצרלה איכותית, בצק מסורתי ורוטב טרי עם מתכון סודי. יחד עם התוספות המיוחדות והאהובות, השילובים המעניינים והשירות האדיב אנו מעניקים לקהל הלקוחות שלנו את ההבטחה לטוב ביותר ויותר מכך.

אנו משתדלים להפתיע במסגרת מה שקהל הלקוחות שלנו מצפה מאתנו, אך מעבר לכל ספק, ההקפדה חסרת הפשרות שלנו באשר לאיכות חומרי הגלם שאנו עושים בהם שימוש, מצליחה לייצר עבור כל אחד ואחת טעם ייחודי שנצרב בבלוטות הטעם, כך שבכל פעם שמזמינים פיצה האט מרגישים שחוזרים אל הבית.

יכול לעניין אותך גם:

יש לכם שאלה?

דברו איתנו כאן

שתפו את המאמר